Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Češnjak kao lijek

2 min čitanja Objavljeno: 16.3.2018.

Češnjak je jedna od najstarijih ljekovitih biljaka koje poznajemo. Koristili su ga već stari Egipćani i njegova je upotreba u očuvanju zdravlja opisana već prije nekoliko tisuća godina.

Stoga s pravom možemo reći da je češnjak superhrana koju svakako treba uvrstiti u prehranu. No, kada je riječ o uvrštavanju češnjaka u prehranu, mnogi odmah pomisle na zadah koji on proizvodi te ga se zbog toga često klone. Međutim, uz malo dobrog rasporeda i tome se može stati na kraj. Jedite češnjak petkom, uz ribu, i vikendom za ručak, kako bi miris ostao kod kuće.

Češnjak se uzgaja na svim područjima zemlje i najčešće je prizivana biljka u vrijeme gripa i prehlada jer djeluje ne samo antibakterijski, nego i na viruse, gljivice i parazite. Zato se za češnjakom poseže u širokom dijapazonu boljki i bolesti: on hrani organizam i pročišćava ga, a nametnicima i neželjenim gostima zbog kojih pobolijevamo prijeti kao u pričama o vampirima.

Kako je vrlo prisutan u mediteranskoj prehrani, današnja medicina zna da češnjak utječe na stanje krvnih žila te da djeluje na snižavanje krvnog tlaka.

Kako je vrlo prisutan u mediteranskoj prehrani, današnja medicina zna da češnjak utječe na stanje krvnih žila te da djeluje na snižavanje krvnog tlaka, zbog čega s konzumacijom trebaju biti oprezne osobe s niskom tlakom. Istraživano je i djelovanje češnjaka na razinu kolesterola, no još nije dokazano.

Znanstvenici trenutačno istražuju djeluje li i kako češnjak protiv raka jer postoji mogućnost da povećava razinu enzima koji razgrađuju toksine čije pak djelovanje utječe na porast zloćudnih stanica u tijelu. Također, pokazalo se da češnjak smanjuje proizvodnju nitrira koji su povezani s rakom želuca.

Ono što svakako znamo je da češnjak pomaže radu imunosustava. No, kuhanjem gubi na učinku i najbolje ga je konzumirati u izvornom obliku ili ga dodati kad je jelo zgotovljeno. Tako se čuvaju njegove nutritivne i zaštitne vrijednosti, ali i okus. Dodati ga možete u variva, salate, umake, ali i konzumirati samoga.

Ipak, ako uzimate antikoagulante ili ste anemični, morate pripaziti i svakako se posavjetovati s liječnikom. Češnjak katkad ljudi jednostavno ne podnose te može prouzročiti žgaravicu. Ako je tome tako, možete pokušati pronaći način da mu ublažite intenzitet, primjerice, pripravljanjem namaza s češnjakom. Ili, ako ga ne možete konzumirati, možete pronaći način da ga zamijenite, primjerice, uzimanjem probiotika koji također djeluju na poboljšanje imunosustava, poput Normie LGG + BB12 ili Prolife probiotika. Čak i ako vam češnjak ne smeta, kombinacija probiotika i češnjaka zasigurno će vam pomoći u borbi protiv bolesti.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.