Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Čizma glavu čuva

2 min čitanja Objavljeno: 05.11.2015.

S prvim mrazom dah je postao vidljiv, automobili osvanuli okovani hladnom bjelinom, a zimske jakne izašle iz ormara. Uz tople jakne tu su, naravno, i kape, rukavice i čizme jer je došlo doba godine kad treba zaštiti nos, uši, ruke i stopala kojima prijeti opasnost od ozeblina što nastaju na temperaturama ispod nule.

Jutarnje će spremanje za posao, vrtić i školu sada trajati mrvicu dulje zbog silnih slojeva odjeće i šalova, a trebat će i krenuti ranije da se auto očisti i pokrene. Bilo da stojite vani na hladnoći čisteći auto ili čekajući autobus, tramvaj ili taksi, bitno je da vam hladnoća ne ulazi neprimjetno u tijelo. Primjerice, kroz tanke potplate cipela jer, ne kaže se bez razloga – dobra čizma glavu čuva. Cirkulacija ljudskoga tijela je centralizirana, što znači da je više krvi rezervirano za grijanje srca, pluća i ostalih organa. Ta postavka je posve dobra za naš opstanak, ali je gnjavaža za stopala koja su od srca najdalje.

Stoga, da ne bi bila zanemarena, moramo se pobrinuti da nam stopala ostanu na toplome i suhom tijekom hladnih mjeseci. Obuća bi trebala biti topla, vodonepropusna, slojevita i po mogućnosti čvrsta. Pazite da je i udobna jer cirkulacija će biti dodatno obeshrabrena ako su vam stopala još i stegnuta. Pritom obratite pozornost i na čarape!

Bilo da stojite vani na hladnoći čisteći auto ili čekajući autobus, tramvaj ili taksi, bitno je da vam hladnoća ne ulazi neprimjetno u tijelo. Primjerice, kroz tanke potplate cipela jer, ne kaže se bez razloga – dobra čizma glavu čuva.

Kad je hladno, djeci obvezno navucite po dva para čarapa, pamučne ispod i vunene iznad za dodatno zagrijavanje. Djeca su više nego odrasli izložena opasnosti od pothlađivanja. Osim što su manji, imaju manje masnih naslaga i topliji su od odraslih. Pothlađivanje je stanje u kojemu tijelo ne može više samo podizati temperaturu pa ga je poželjno izbjeći slojevitom odjećom, rukavicama, šalovima i kapama. Osobito je važno zaštititi vanjske dijelove tijela: nos, uške, ruke, stopala i lice jer je tu opasnost od ozeblina najveća. Da biste tijelu osigurali dodatne izvore topline, pobrinite se da pojedete barem jedan topao obrok dnevno. Topla i krepka juha grije iznutra koliko topla jakna izvana. Pijte tople napitke i jedite dovoljno ugljikohidrata koji pomažu pri zagrijavanju tijela.

Kako je kod niskih temperatura osobito problematičan vjetar, vanjska bi odjeća trebala biti nepropusna za vjetar i vlagu. Usto, kad oštro puše, šećite žustro da zadržite svoju dragocjenu toplinu. Djecu ušuškajte u tople skafandere i, ako možete, za osobito hladnih dana, prevezite ih u školu umjesto da hodaju. Imajući sve to na umu, ne dajte da vas hladni dani snužde i natjeraju da ostanete u kući! Kretanje je i dalje najbolji recept za održavanje topline. Uostalom, pothladiti se čovjek može i na zatvorenome ako dovoljno dugo miruje, primjerice, gledajući televiziju u prohladnome prostoru. Zato, rukavice na ruke, šal preko nosa, čizme na noge i žustro u prirodu diviti se punoj ljepoti jesenskog i zimskog krajolika. I zapamtite: slojevi griju, a čizma glavu čuva!

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.