Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Jesen na tanjuru: sezonska variva za jačanje imuniteta

2 min čitanja Objavljeno: 15.9.2016.

Jesen je pred vratima, a košare, teglice, podrumi i tanjuri odavno se već šarene prekrasnim plodovima poput graha, raznih tikvi, kelja, krumpira, idealnih namirnica za kuhanje ukusnih variva. Osim što su ukusna, takva su jela i iznimno bogata nutricionistički vrijednim sastojcima koja će vam pomoći da prije zime izgradite vaš imunitet.

Prije dolaska hladnijih dana kada se sprema zimnica, prava je prilika da u sebi napravite malenu zimnicu – onu koja sadržava dovoljnu količinu različitih vitamina i minerala korisnih u borbi protiv raznih jesenskih i zimskih boljki. Premda se najčešće u takvim slučajevima poseže za raznim vitaminskim pripravcima, šumećim tabletama i čajevima, rješenje se možda krije u vašem tanjuru i zdravim namirnicama koje donosi to doba godine.

Preporučuju se pripravci na bazi limuna kao nadoknada vitamina C, no manje je poznato kako je mnogo bolji izvor tog vitamin – kelj. Nažalost, kelj nema tako primamljiv citrusni miris pa ga nećete moći popiti u obliku šumeće tablete, ali bit će vrlo ukusan s mrkvom, krumpirom i grahom u varivu. Naime, svježi kelj sadržava čak 200 % preporučenoga dnevnog unosa vitamina C, a kuhani 68 % dnevnog unosa. Kelj je još bogat i vitaminom K te vitaminima iz B kompleksa. Namirnica je siromašna kalorijama, stoga ga mogu redovito konzumirati čak i osobe osjetljivijega zdravstvenog stanja, koje moraju voditi računa o dnevnom unosu kalorija.

Prije dolaska hladnijih dana kada se sprema zimnica, prava je prilika da u sebi napravite malenu zimnicu – onu koja sadržava dovoljnu količinu različitih vitamina i minerala korisnih u borbi protiv raznih jesenskih i zimskih boljki.

Osim kelja, neka se na vašem jesenjem tanjuru nađe varivo od sezonskih tikvi. Neovisno hoćete li posegnuti za hokaido ili butternut tikvom, svaka će vam osigurati unos vrijednih vitamina i minerala. Hokaido tikva bogata je vitaminima B kompleksa, vitaminom E i kalijem, a djeluje blagotvorno na srce i prostatu te daje energiju cijelom organizmu. Zbog velikog je udjela vode lako probavljiva, stoga predstavlja idealnu namirnicu za osobe s osjetljivijom probavom. Butternut tikva obiluje vitaminom B i C, a bogata je i antioksidansima: alfa-karotenom, beta-karotenom, luteinom i zeaksantinom.

Vrijednost će variva s tim sastojcima dodatno poboljšati dodavanje raznoga korjenastog povrća poput mrkve, celera ili pastrnjaka. Neka vas nadahne jesenja šuma tijekom kombiniranja sastojaka: nije već s prvim danima sve lišće smeđe. Negdje je još zeleno, ponekad i žuto, a na prijelazu u suhi list često je narančasto ili crvenkasto. Odaberite povrće sličnih boja koje ćete sljubiti s keljom ili bundevom poput, primjerice crvenog graha ili žute mrkve. Tako je vaša dnevna doza imuniteta zajamčena.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.