Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Joga – aktivnost za sve uzraste

2 min čitanja Objavljeno: 22.6.2014.

Joga, sustav drevnih duhovnih i tjelesnih vježbi, svakim je danom sve popularnija u našim krajevima. Otkrijte zašto!

Riječ joga potiče od sanskritske riječi yuj što znači ujediniti. Sam cilj joge upravo jest jedinstvo tijela i uma, odnosno harmonija pokreta, emocija i misli. Joga nije religija i puno je više od sportske aktivnosti, ona je nauka zdravog življenja i kao takva se savršeno uklapa u svakodnevni život, pa ni ne čudi što u sadašnje vrijeme sve više privlači ljude. Uistinu, fizičkim vježbama, vježbama disanja te tehnikama meditacije i relaksacije, joga uvelike doprinosi zdravlju duha i tijela. Treba odmah zanemariti glasine kako je dosadna, monotona i laka. Ona je mnogo više od istezanja jer povezuje snagu i gipkost tijela s umom, omogućujući nam da uspostavimo ravnotežu, koordinaciju pokreta i smirenost.

Joga je mnogo više od istezanja jer povezuje snagu i gipkost tijela s umom

Fizičke vježbe – asane, i njihov slijed izvođenja poredane su tako da podjednako rade na snazi mišića kao i na njihovu istezanju. One utječu na cjelokupno zdravlje tijela jer reguliraju živčani i probavni sustav, poboljšavaju cirkulaciju i motoriku, tlak i metabolizam, jačaju mišiće i imunitet te postepeno i dubinski opuštaju i čiste tijelo od nagomilanog stresa i napetosti. Pravilno izvođena asana, odnosno položaj tijela, aktivira mišiće i rasterećuje kralježnicu, čime rješava problem bolnog vrata ili donjeg dijela leđa, koje su najčešće posljedice nepravilnog držanja. Vježbajući jogu poboljšavamo naše držanje, ali i razvijamo svijest o vlastitom tijelu. Joga zahtijeva snagu, izdržljivost i unutarnju discip¬linu potrebnu da zadržimo tijelo u nekoj pozi i koncentriramo se na disanje. Postaviti tijelo u određen položaj i održati ga mirnim možda se ne čini dinamičnim, ali nedvojbeno nam otvara unutarnji svijet u kojem otkrivamo svoje fizičke i mentalne granice i nalazimo svoj fokus, ravnotežu i smirenost.

Cilj tehnika disanja, meditacije i relaksacije jest da se osoba emotivno i mentalno opusti. Njima dubinski čistimo um i emocije od umora, stresa, neosviještenih strahova, kompleksa i neuroza, koji djeluju kao negativni faktori na naše ponašanje, reagiranje, mišljenje i osjećanje. Usto se aktivira disanje, koje dovodi više kisika u tijelo i mozak. Sve se ove vježbe međusobno nadopunjuju, dovodeći nas u balans, stvarajući unutrašnju sreću i mir, koji su osnova zdravog življenja.

Joga je namijenjena svima, svim dobnim skupinama i svim razinama tjelesne forme. Ako ste malo „zahrđali“ ili niste nimalo fleksibilni – ne brinite, upravo će vama joga najbolje koristiti. Ustvari, svaka asana ima brojne varijacije i lako se može prilagoditi mogućnostima pojedinca. Dovoljno je vježbati 2-3 puta tjedno do sat vremena da bi se uskoro primjetilo vidno poboljšanje na svim razinama.

Joga je zaokružen sistem s holističkim pristupom čovjeku jer nas uči ono najteže – kako balansirati tijelo, um i emocije, donoseći nam ujedno i tjelesnu spremnost i unutarnji mir. Okušajte se i vi, zasigurno ćete biti oduševljeni.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.