Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kako najbolje napuniti baterije tijekom godišnjeg odmora

2 min čitanja Objavljeno: 12.8.2015.

Premda se činilo da je borba za osmosatno radno vrijeme odrađena još 1886., danas se zbog brojnih obaveza i trenda prekovremenog rada čini aktualnijom no ikad. Suvremeni život sve češće podrazumijeva “neograničeno” radno vrijeme, što donosi i više umora i stresa. U nastavku donosimo nekoliko savjeta kako se na odmoru opustiti i uspješno pripremiti za novu rundu poslovnih obaveza.

Da bi godišnji odmor zaista bio odmor od svakodnevnog posla, nužno je tijekom tog razdoblja promijeniti svoju rutinu i odmaknuti se od svakodnevnice kakvu poznajemo u dane kada radimo. Jedna od najvažnijih stvari koje je potrebno napraviti kako bismo napravili nužni odmak jest – ne koristiti svoj pametni telefon. Možda ne smijete u potpunosti isključiti službeni telefon i praviti se da ste nestali s ovog planeta, ali sigurno možete isključiti barem različite obavijesti o primljenoj elektroničkoj pošti zbog kojih vas čak i onda kada vaše radno vrijeme ne traje “kopka” o čemu trenutačno raspravljaju vaše kolege.

Najučinkovitiji je onaj odmor tijekom kojega se bavimo aktivnostima koje odskaču od naše rutine, odnosno onaj odmor koji aktivira dio nas koji inače miruje, a odmara onaj koji inače naprežemo.

Različita literatura navodi da je najučinkovitiji onaj odmor tijekom kojega se bavimo aktivnostima koje odskaču od naše rutine, odnosno onaj odmor koji aktivira dio nas koji inače miruje, a odmara onaj koji inače naprežemo. Primjerice, oni koji se bave nekim fizičkim poslom trebali bi svoj godišnji odmor organizirati tako da većinu vremena odmaraju svoje tijelo, a angažiraju um, primjerice čitajući neko zanimljivo štivo ili gledajući neki intrigantan film.

Oni koji svakodnevno prekovremeno naprežu svoj um trebali bi odmor provesti tako da ga kasnije mogu okarakterizirati “aktivnim”. To podrazumijeva da će se tijekom odmora baviti različitim fizičkim (ne nužno i sportskim) aktivnostima primjerenim osobnim preferencijama. Tako će netko na odmoru voziti bicikl ili se odvažiti na jednostavniju pješačku rutu dok će netko isprobati bungee jumping ili rafting.

Nije dobro odjednom pretjerivati ni s neuobičajenim aktivnostima jer to može uzrokovati više štete nego koristi, odnosno dodatni stres. Odmor je vrijeme koje konačno možete u potpunosti oblikovati prema svojoj volji, stoga se upustite u one aktivnosti koje vam se čine ugodnima u razdoblju kada vama to odgovara.

Kako biste na odmoru imali dovoljno energije za nove aktivnosti na koje ste se odvažili, ali i zabavu sa svim onim dragim ljudima s kojima se ne stignete svakodnevno dovoljno družiti, važno je dobro se naspavati. Ipak, ne pretjerujte u odnosu na svoju uobičajenu količinu sna. Ako tijekom godišnjeg odmora spavate mnogo više nego ostatak godine, kad se ponovno vratite poslovnim obavezama, vaše će tijelo biti u šoku, a elan koji ste skupili vrlo će brzo nestati.

Općenito, vrlo se teško u potpunosti “isključiti” tijekom godišnjeg odmora i ne misliti o poslu, no ako zaista ne možete pronaći i stisnuti svoj off gumb, pokušajte se barem usredotočiti na misli o novim izazovima: razmišljajte o novim idejama koje želite predstaviti kolegama i realizirati po povratku na radno mjesto umjesto da sunčane dane trošite na nerviranje o neriješenim problemima na čije rješavanje najčešće uopće ne možete utjecati.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.