Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kako pravilno sjediti za računalom

2 min čitanja Objavljeno: 19.12.2014.

Što radite u trenutku dok čitate ovaj tekst? Upravo tako, vrlo vjerojatno sada sjedite za vašim računalom ili sličnim uređajem. Štoviše, vjerojatno sjedite barem pola dana, a takav sjedilački način života često ima svoje posljedice. Kako ih izbjeći i pravilno sjediti, saznajte ovdje.

Što se sve događa kada provodimo previše vremena sjedeći u neispravnom položaju? Rezultat su ukočenost u vratu, leđima, ramenima i nogama. Osim toga, sjedenje usporava krvožilni sustav i s vremenom uzorkuje slabljenje muskulature. Neispravni i pogrbljeni sjedilački položaj opterećuje diskove kralježnice koji se onda slabije opskrbljuju hranjivim tvarima. Zbog nedovoljne prokrvljenosti mišića javlja se otvrdnuće i ukočenost, a dugoročni nedostatak kretanja vodi propadanju istih mišića. Neispravni položaj negativno djeluje i na naše unutrašnje organe, na disanje i na probavni sustav. Isto tako, ukočenost i kronična nelagoda imaju utjecaja i na naše psihičko stanje – osjećamo se razdraženo, umorno i bezvoljno. Sve u svemu, loše sjedenje nema niti jednu pozitivnu posljedicu.

Sjedenje usporava krvožilni sustav i s vremenom uzorkuje slabljenje muskulature

S ovim na umu, vrlo je zabrinjavajuća činjenica da se preko 60% zaposlenika u uredima žali na bolove u leđima. Kako napokon pravilno sjediti za računalom i svakodnevno se brinuti za svoje zdravlje? Tri su elementa koji moraju biti usklađeni za pravilno sjedenje: vaš stol, stolica i vaše tijelo. Zastanite na trenutak i pogledajte kako sada sjedite. Spremni na promjene?

  • Stopala držite ravno na podu, ne ispod stola ili stolice.
  • Noge trebaju biti pod kutem od 90°, dakle ne smijete sjediti previsoko niti prenisko. Koljena trebaju biti u u visini kukova.
  • Kralježnica treba zadržati prirodan oblik slova S.
  • Gurnite glavu prema nazad i ispravite je do ravnine s leđima.
  • Ruke i laktove isto držite pod ugodnim kutem, a ne iza tijela ili ispružene daleko naprijed.
  • Pripazite da vam je tekst malo ispod razine očiju, da ne čitate „škicajući“ prema dolje.

Naime, upravo su oči česta žrtva nepravilnog sjedenja kao i nepravilnog osvjetljenja. Fokusirajte se prvo na vaš kažiprst, zatim na nešto udaljeno i ponovite nekoliko puta. Dugoročna fiksiranost oka na istu udaljenost, npr. za računalo, neprirodna je i štetna. Jednako tako, vaše tijelo se neće odmah naviknuti na novi, kvalitetni položaj sjedenja, već će se postupno navikavati.

Naravno, čak i kada ste se lijepo smjestili, potrebno je raditi pauze i prošetati se i odmaknuti pogled s računala. Liječnici obično preporučuju sljedeće omjere: 50% sjedenja, 25% stajanja, 25% kretanja. Za rad u uredu, omjeri su: 60% sjedenja, 30% stajanja i 10% kretanja.

Puno ugodnije, zar ne?

Za kraj, možete pogledati i ovaj zanimljivi video koji jasno pokazuje pravilan položaj prilikom sjedenja:

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.