Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kako sačuvati liniju tijekom blagdana

2 min čitanja Objavljeno: 23.12.2013.

Vrijeme blagdana je period kada si konačno dajemo oduška i uz dobro društvo i obilje hrane zaboravljamo svoj uobičajeni režim prehrane. Rezultat je obično nekoliko neželjenih kilograma više. Sva sreća, kasniju rigoroznu dijetu možete vrlo lako izbjeći s nekoliko jednostavnih trikova koji će vam omogućiti da zadržite svoju idealnu težinu, bez prevelikog odricanja.

Početnička je greška “čuvati se” za blagdanski obrok i ne jesti ništa cijeli dan. Izgladnjivanjem ćete samo usporiti metabolizam i do navečer ćete osjećati gotovo životinjsku glad, koja može rezultirati prejedanjem. Puno je pametnije pojesti nekoliko manjih obroka tokom dana. Doručak je obavezan! Jutro započnite jakim voćnim doručkom npr. jabukom, narančom ili grejpom.

Kada kuhate blagdansku večeru ili kada uzimate hranu na tanjur, razmišljajte o ravnoteži. Birajte hranu bogatu vlaknima, kombinirajte bijelo meso ili ribu s raznim povrćem. Osim toga, smanjite porciju. Time dolazimo i do “najgrešnijeg jela” – božićnih kolača. Teško im je odoljeti, a glavna izlika uvijek je “ovaj je sigurno zadnji”. Cilj je uživati u njima polako. Odaberite par različitih kolača, dugo ih žvačite i uživajte u okusu. Kolači s voćem u pravilu su manje kalorični od onih s čokoladom, a ako ju već ne možete izbjeći, birajte ili koristite tamnu čokoladu (s npr. 70% kakaa) jer ima nižu kalorijsku vrijednost. Još jedan dobar savjet – popijte čašu vode između aperitiva, glavnog obroka i deserta. Malo će vas zasititi, a i hidratizirati organizam.

Isto tako, pokušajte biti umjereni po pitanju alkohola koji je također vrlo kaloričan. Vino je bolji izbor jer za razliku od žestokih pića sadrži mnogo manje kalorija. Pametno je između svakog alkoholnog pića popiti neko bezalkoholno. Na taj ćete način očuvati hidrataciju organizma i umanjiti utjecaj alkohola. Osim toga, samo zato što ste na odmoru, ne znači da ne možete biti fizički aktivni. Iako će vas malo toga natjerati da vozite bicikl ili odlazite u teretanu, šetnja od sat vremena će za vašu liniju učiniti dovoljan posao.

Znamo da ne možete odoljeti svim iskušenjima koja će rodbina i prijatelji staviti pred vas ovih blagdana, ali nije ni potrebno forsirati se i sustavno odbijati kaloričnu hranu i piće. Uz pametnu blagdansku strategiju i malo truda možete slobodno uživati u blagdanskoj hrani. Dobar tek i samo umjereno!

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.