Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kako vježbati ljeti?

2 min čitanja Objavljeno: 18.7.2017.

Ljeto je najljepše doba za boravak na otvorenom i zabavu s prijateljima i obitelji. Još više ako to uključuje neke aktivnosti kao što su plivanje, planinarenje ili vožnja bicikla. Gotovo svaki dan je sunčano, dani su dugi, a na vama je da izaberete aktivnost.

Ljeto znači i visoke temperature i podjednako visoku vlažnost u zraku, što pak znači da će mnogi od nas ”disati na škrge” i jedva se kretati od iznemoglosti. Najveći problem kod vježbanja, rekreacije i općenito fizičkih aktivnosti ljeti je održavanje hidracije i razine elektrolita u tijelu zbog pojačanog znojenja i disanja. Boravite li u vlažnom podneblju, možda nećete toliko ni osjetiti da gubite tjelesnu tekućinu jer će vam koža biti vlažna, ali upravo to znači da se znojite još više i brže nego inače i – prije ćete dehidrirati.

Prije apsolutno svakog izlaska iz doma popijte čašu do dvije vode i svakako ponesite bocu s vodom sa sobom.

Jedni od prvih znakova dehidracije su suhoća usta i mučnina. Ne popijete li vode na vrijeme, postajat će vam sve gore, a u jednom trenutku može doći do otkazivanja bubrega, pa čak i smrti! Možda niste znali, ali čovjek može preživjeti nekoliko dana bez hrane, ali bez vode ne može. Znojenjem i disanjem gubimo ne samo vodu, nego i elektrolite i sol iz tijela, a upravo je pravilna razina tih elemenata bitna za pravilno funkcioniranje našeg organizma. S druge strane, pijete li previše tekućina, a da niste nadoknadili prijeko potrebne elektrolite, mogli biste doživjeti hiponatremiju koja, slično dehidraciji, može uzrokovati dezorijentiranost, mučninu, grčeve u mišićima, napade, pa čak i smrt.

Ljeti se preporučuje izbjegavati fizičke aktivnosti između 10 i 15 sati, osim ako ste natjecatelj neke utrke. Najbolje je vježbati ranije ujutro jer tada ni okoliš neće isijavati toplinu koja se nakupi tijekom dana. Nosite svjetlije odjevne predmete koji lakše odbijaju toplinu i nastojte birati prirodne materijale, dajući prednost čistom pamuku da biste lakše uklonili znoj s tijela. Posljednjih godina sve su popularniji i visoko tehnološki materijali različitih sportskih marki koji bi tijelo trebali još više hladiti te istodobno uklanjati znoj. U svakom slučaju, isprobajte i jedne i druge materijale te odlučite što vam više odgovara.

Mažite se kremama za sunčanje s faktorom UV zaštite od barem 30 ili 50. Iako je razlika između ta dva faktora malena, svaki postotak je bitan i znači dulji i sigurniji boravak pod suncem. Prije apsolutno svakog izlaska iz doma popijte čašu do dvije vode i svakako ponesite bocu s vodom sa sobom. Ne čekajte da vam se usta osuše, pijuckajte vodu svakih 15-20 minuta malenim gutljajima. Brojni ljudi žale se da im je naporno piti više vode jer moraju često ići na toalet, ali to i je divota valjane hidracije – mekša, čišća i blistavija koža, bolja probava, zdraviji bubrezi i mjehur i boljitak za cijeli organizam.

Tijekom tjelovježbe ljeti koristite izotoničke napitke i koristite ih redovito prema uputama na pakiranjima, odnosno prema potrebama po vašoj tjelesnoj masi i razini aktivnosti. Izotonike ne morate piti ako se ne bavite rekreacijom.

Za kraj, što više držite se hlada – što dublji, to bolji.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.