Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kako zadržati motivaciju u vježbanju?

2 min čitanja Objavljeno: 13.9.2016.

Kako zadržati novostečenu naviku, a posebno nove rezultate kada niste uobičajeni ljubitelj rekreacije te vježbanje doživljavate samo kao nužno zlo? U nastavku donosimo nekoliko savjeta kako ostati dosljedan u rekreaciji i vježbanju.

Što ako ste se mjesecima mučili kao konj na traci za trčanje u obližnjoj teretani kako biste prije ljeta došli u formu i zablistali na plaži? Kako zadržati novi izgled, kondiciju i naviku vježbanja da sljedeće godine ne biste opet morali izgubiti litre i litre znoja do zadovoljstva odrazom u ogledalu? Ili što ako vam je u današnjem ubrzanom dnevnom tempu iz nekog razloga liječnik propisao određeni oblik vježbanja? Kako ostati dosljedan i ne zaobilaziti nužno kako biste ostali zdravi?

Na mnogim preprekama gubimo volju i uvjerenje da ćemo nastaviti s vježbanjem, čak i kada smo zadovoljni vlastitim izgledom, kondicijom ili zdravstvenim stanjem. Ono što vam može pomoći da ne odustanete, krije se u vama samima.

Na mnogim preprekama gubimo volju i uvjerenje da ćemo nastaviti s vježbanjem, čak i kada smo zadovoljni vlastitim izgledom, kondicijom ili zdravstvenim stanjem. Ono što vam može pomoći da ne odustanete, krije se u vama samima – važan je pristup novim životnim navikama i zadržavanje motivacije koju ste imali kada ste tek počinjali s rekreacijom. Metode ovise o vašem karakteru i tome što inače djeluje na vas u takvim slučajevima. Ako ste osoba koja se voli nagraditi nakon vježbanja, uvedite u rutinu nešto u čemu iznimno uživate ili čemu se jako radujete, primjerice dugu kupku, zdravi slatkiš ili nešto sasvim drugo. Volite li izbjegavati kaznu, vodite se mišlju kako ćete se u slučaju izostanka s treninga nečega odreći.

Takav način održavanja motivacije učinkovit je u osoba sa snažnom sposobnošću autosugestije. Ako to nije vaš slučaj, pokušajte motivatora pronaći izvan sebe. Primjerice, potražite društvo s kojim ćete vježbati. Lakše ćete se nositi s novom navikom ako budete u ugodnome društvu, s podrškom ili će vas jednostavno biti sram odustati od vježbanja pred tom osobom. Zbog toga postoje različite grupe za zajedničku rekreaciju, čak i u samostalnim aktivnostima poput trčanja ili joge. Također, kako zadržavanje nove navike ne bi predstavljalo invaziju na vašu ustaljenu rutinu i prenatrpani raspored koji s trajnim uvođenjem nove navike ne može opstati, tako pokušajte vježbanje spojiti s nekom drugom aktivnošću. Spojite trčanje i šetanje psa ako imate kućnoga ljubimca, a na posao ili po namirnice pođite biciklom. Ponekad se dovoljno samo malo zamisliti. S ponekom će se kreativnom idejom u vašem dnevnom rasporedu sigurno pronaći rupa gdje ćete moći ugurati pokoju zdravu naviku.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.