Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kilogrami u trudnoći – koliko je previše?

1 min čitanja Objavljeno: 12.4.2017.

Kilogrami su opsesija suvremenog života. Danas ni trudnoća nije pošteđena te opsesije pa je sve više frustriranih trudnica kojima liječnici i okolina propisuju prikladnu kilažu. Kako procijeniti kada govore u vašu korist?

Svi smo, manje ili više, pod utjecajem medija ispunjenih savršenim, vitkim trudnicama. Koliko je god vitka trudnica zvučala kao oksimoron, to nije problem. Problem je druga krajnost, koja postoji u tradiciji, a koja tvrdi da “trudnica jede za dvoje”. Zbog toga mnoge žene imaju dojam da je trudnoća vrijeme kada ne ne moraju paziti na težinu, nego smiju i trebaju jesti sve što im padne na pamet, i to u neograničenim količinama.

U zdravoj trudnoći, žena koja je na njezinu početku imala prosječnu težinu za svoju dob i nosi jedno dijete, dobiva u prosjeku 12-16 kilograma.

Trudnici je potrebno tek od 200 do 300 kalorija više nego u normalnom režimu prehrane, što neće dovesti do povećanja od 30 kilograma u devet mjeseci, osim ako je žena na početku trudnoće imala desetak kilograma premalo. Veći dio kilograma koji trudnica dobije u trudnoći otpada na težinu djeteta i sustav za održavanje fetusa, plodovu vodu, volumen krvi, dojki, tekućina, posteljicu… Tek neznatan dio ukupne kilaže nalazi se u masnim naslagama same trudnice.

U zdravoj trudnoći, žena koja je na njezinu početku imala prosječnu težinu za svoju dob i nosi jedno dijete, dobiva u prosjeku 12-16 kilograma. Raspored dobivanja tih kilograma tijekom tromjesečja varira, a liječnici ga vole nadzirati jer im prevelik ili premalen dobitak kilograma tijekom tjedana trudnoće daje podatke o tijeku trudnoće i potencijalnim komplikacijama. Uz prekomjerno dobivanje na težini idu i stanja poput preeklampsije, gestacijskog dijabetesa, težih porođaja te prekomjernog rasta fetusa.

Trudnoća nije bolest, a aktivan život i pravilna prehrana trebaju biti imperativ. Od broja kilograma po tromjesečju, i ukupno, mnogo je važnija kvaliteta prehrane – zdrave i nutritivno vrijedne namirnice, izbjegavanje rizičnih namirnica, a dijete treba naviknuti i na različite okuse od samoga početka jer to utječe na njegove navike zdrave prehrane poslije u životu.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.