Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Koje namirnice treba izbjegavati ako vas muči žgaravica

1 min čitanja Objavljeno: 15.1.2019.

Vjerojatno ne postoji osoba koja se tijekom života ne susretne sa žgaravicom, ali neki od nas skloniji su češćim pojavama te neugodne tegobe. Otkrivamo vam koje biste namirnice trebali u potpunosti izbjegavati, a koje konzumirati tek povremeno da biste se lakše borili s dosadnom žgaravicom.

Masna i pržena hrana

Takva hrana u obilnim količinama općenito nije dobra za zdravlje, pa tako ni za one koji imaju problema s povratom želučane kiseline, što dovodi do žgaravice. Posebno je poželjno izbjegavati hranu prženu u dubokome ulju, a ako volite janjetinu, svinjetinu i govedinu, mesa koja na pojedinim dijelovima znaju imati i dosta masnoće, nastojte konzumaciju takvih dijelova mesa svesti tek na povremene prigode. Masni mliječni proizvodi gotovo uvijek uzrokuju žgaravicu. Ako ste ljubitelj masnih sireva ili vrhnja, pokušajte ih konzumirati u što manjim količinama te uvijek kombinirati s nekom drugom, lakšom hranom.

Gazirane napitke koji sadrže kofein svakako treba izbjegavati, a nije poželjno ni pretjerivati s konzumacijom kave.

Gazirano, kava i alkohol

Napici obogaćeni ugljičnim dioksidom obiluju mjehurićima zbog kojih se povećava razina plinova u želucu, to pridonosi stvaranju većeg tlaka u njemu, što pak dokazano utječe na stvaranje refluksa. Još je gora kombinacija gaziranog napitka i kofeina jer kofein prirodno zakiseljava organizam. Dakle, gazirane napitke koji sadrže kofein svakako treba izbjegavati, a nije poželjno ni pretjerivati s konzumacijom kave. Ipak, ako ste pravi ljubitelj kave, jedna šalica dnevno ne bi vam trebala smetati. Poneka alkoholna pića poput likera, piva i vina također mogu izazvati žgaravicu jer uzrokuju opuštanje jednjaka, što pogoduje pojavi refluksa.

Čokolada

Klasična tabla čokolade sadrži mnoge od već spomenutih sastojaka koji su prepoznati kao potencijalni izazivači žgaravice: visok udio masnoća, kofein i kakao. Stoga, pripazite kako, koliko često i čime se sladite. Tamna čokolada bolja je opcija zbog manje mlijeka koje čokoladi donosi dodatne masnoće.

Međutim, ako i niste baš disciplinirani kad je riječ o konzumaciji hrane koja može izazvati refluks, posjetite obližnju ljekarnu i potražite Reflustat, bezreceptni pripravak koji će vam učinkovito pomoći u sprječavanju žgaravice.

Ova stranica koristi kolačiće kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranice. Nastavkom pregleda web-stranice slažete se s korištenjem kolačića.

Više o zaštiti privatnosti i osobnih podataka možete pročitati ovdje

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.