Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kompjuterska šaka i ponavljajuće radnje

2 min čitanja Objavljeno: 12.1.2015.

Više nego ikad živimo i radimo u uredu i pred računalom. Iako na prvi pogled takav posao djeluje bez rizika za zdravlje (pa nismo u rudniku!), ipak nije tako. Kontinuirano i dugo sjedimo u istom položaju svaki dan, a ako je taj položaj nezdrav, posljedice možemo osjetiti tek za koju godinu. Kako biste ugodno obavljali svoje dnevne zadaće i bezbrižno spavali, donosimo vam sljedeće savjete.

RSI (repetitive strain injury) naziv je za skupinu bolova u mišićima i živcima uzrokovanu repetitivnim pokretima i prekomjernim korištenjem ruku. Stanje najčešće zahvaća gornje ekstremitete tijela, poput podlaktice, lakta, zapešća, ruku, vrata i ramena. Simptomi mogu varirati, a najčešće uključuju bol i osjetljivost, ukočenost, škakljanje ili tupost te grčeve.

Osim napornog repetitivnog rada, čest uzrok RSI je krivo držanje. Štoviše, RSI se najčešće javlja u kombinaciji s nepravilnim držanjem. Neki od najpoznatijih tipova su teniski lakat, golferski lakat i igraći palac (najčešće u djece koje provode puno vremena za igraćim konzolama). Nadalje, sindrom karpalnog tunela ili „kompjuterske šake“, jedna od češćih bolesti današnjice, povezana je s radnim mjestom. Čak 8% američkih radnika 2010. godine izjavilo je da imaju ili da su imali simptome kompjuterske šake.

Držite šaku u ravnini s podlakticom, nikako pod kutem!

Većina zanimanja danas zahtijeva višesatno sjedenje pred računalom. Kako spriječiti pojavu kompjuterske šake? Za početak, komunikacijom ili meditacijom smanjite razinu stresa na poslu, jer stvara ukočenost koja pospješuje sindrome. Zatim sjedite ispravno, naslonjeni leđima na stolicu te ispravite ramena. Znamo, u početku zna biti teško natjerati se, ali isplatit će se. Kako biste izbjegli ovo neugodnu ukočenost živaca, držite šaku u ravnini s podlakticom, nikako pod kutem! Najčešće propisani lijekovi za ovaj sindrom suvremenog doba su lijekovi za ublažavanje boli u kombinaciji s odmorom i masažom.

Imajte na umu da su dobro držanje i redovite pauze početna preventiva od kompjuterske šake i ostalih bolova proizašlih iz repetitivnih radnji. Ako trećinu života spavamo, barem četvrtinu provedemo na radnom mjesta, stoga je potrebno mogućnosti ovakvih bolova smanjiti na najmanju moguću mjeru. Ne zaboravite, stres i ukočenost su plodno tlo za sve vrste neželjenih bolova.

Osim toga, djeca koja odrastaju pred konzolama i računalima također spadaju u rizičnu skupinu. Uvijek kombinirajte dječji virtualni svijet s onim stvarnim iz kojeg redovito dolaze blatnjavi. Na sreću!

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.