Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Najbolji položaj za spavanje

2 min čitanja Objavljeno: 10.3.2019.

Ukočenost vrata, bolna leđa, loš san… Poznato? Jeste li sigurni da spavate u najboljem položaju za vaše tijelo i dobar odmor?

Sigurno se svakome od vas nekada dogodilo da se probudite s osjećajem da se niste baš naspavali niti odmorili. Bole vas leđa, možda i glava, a dan pred vama je tek počeo… Osim kvalitete madraca na kojem spavate, uvjeta u kojima ste utonuli u san, razlog tome može biti i položaj u kojem ste spavali većinu noći.

Položaj našeg tijela pri spavanju znatno utječe na važne fiziološke procese u našem organizmu, a dobar san tijekom noći pomaže mu da se osvježi i spremno dočeka novi dan. Položaj u kojem tijelo nije opušteno utjecat će na cirkulaciju, dakle, na prokrvljenost tijela, što će uvelike utjecati na to kako ćete se ujutro osjećati. Također, osobe koje spavaju u zgrčenom položaju ujutro će osjećati bol u mišićima, a dugotrajna napetost mišića utječe i na stvaranje miogeloza, odnosno nakupina mliječne kiseline u mišićima koje se manifestiraju u obliku bolnih potkožnih kvržica, a najčešće se pojavljuju u području ramena i vrata.

Najboljim položajem za spavanje smatra se spavanje na leđima jer je vaše tijelo ispruženo i opušteno, što pomaže boljem protoku krvi i probavi hrane. Uz to, leđa, vrat i ramena su u neutralnom položaju, nisu opterećena pa je i manja vjerojatnost da ćete se ujutro probuditi ukočeni.

Spavanje na leđima posebno je dobro za žene jer se u tom položaju grudi uspješno odupiru gravitaciji, a kako nema opterećenja na licu, taj položaj odgađa i prijevremeni nastanak bora. Nažalost, nije najbolji položaj za hrkače jer se jezik povlači prema grlu. Kod jakog hrkanja, preporučuje se spavanje na lijevom boku. Taj je položaj također dobar za ljude koji imaju problema s bolovima u vratu i leđima.

Najlošijim položajem za spavanje smatra se spavanje na trbuhu jer je to neprirodan položaj za kralježnicu, glava je okrenuta u jednu stranu, što znatno povećava mogućnost pojave bolova u vratu. Stoga, ako je ikako moguće, izbjegavajte tako spavati, a ako ste ipak već podlegli bolovima u leđima i vratu, potražite pomoć iskusnog masera, koji će vam pomoći u opuštanju mišića.

Ova stranica koristi kolačiće kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranice. Nastavkom pregleda web-stranice slažete se s korištenjem kolačića.

Više o zaštiti privatnosti i osobnih podataka možete pročitati ovdje

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.