Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Osnovna tehnika meditacije

3 min čitanja Objavljeno: 31.1.2014.

Meditacija je skup drevnih tehnika za dostizanje kvalitetnijeg života i duhovnog mira. Već stoljećima meditacija pomaže ljudima u njihovom svakodnevnom životu, bila ona religiozna ili svjetovna. Donosimo vam osnovnu tehniku meditacije koju već danas možete isprobati u udobnosti vlastitog doma.

Meditacija u doslovnom smislu riječi pročišćava um. Ima umirujući učinak i usmjerava i fokusira tok svijesti i osjećaja. Kao rezultat, snažnije osjećamo vlastito postojanje, što je osnova kvalitetnog života. Usto, meditacija smanjuje visoki krvni tlak i tjeskobu.

10 minuta meditacije dnevno, produktivnije je nego sat vremena tjedno

Za razliku od religijske, svjetovna meditacija ne sadrži svijest o nekom obliku božanstva, a koristi se i kao oblik alternativne medicine. Američke zdravstvene institucije priznaju meditaciju kao pomoć pri fizičkom i psihičkom opuštanju, sa širokim spektrom dobrobiti za ljudsko zdravlje.

Slijedi niz osnovnih savjeta za prva iskustva meditacije:

1. Prvi koraci

Razmislite o svrsi vaše meditacije i izrecite to jednom rečenicom. To može biti opuštanje od posla, vizualizacija nekog cilja, odmicanje od negativnih razmišljanja, kontemplacija o odnosu s dragom osobom, dodir s vašom unutrašnjošću ili pak dublji dodir sa svijetom i svemirom.

Odaberite jednostavnost. Za početak je dovoljno da se fokusirate na disanje. Točnije, da osvijestite vaše disanje, glavnu nit vašeg života, prečesto zapostavljenu na zapadu. Izbjegavajte zahtjevne ili neugodne poze, cilj je da se opustite. Odaberite posebno mjesto, ne ono gdje spavate ili radite.

2. Pripremite se

Izbjegavajte alkohol jer umara tijelo i um. Pun želudac stvara osjećaj tromosti i uspavanosti, u početku će vam biti lakše ako meditirate dva sata nakon jela ili kave. Nadalje, izbjegavajte pušenje barem pola sata prije meditacije. Obucite se ugodno, riješite se obuće, čarapa i neudobne, uske odjeće. Također, stvorite naviku redovite meditacije čak i kada uvjeti nisu idealni.

3. Pripremite vaš prostor za meditaciju

Odaberite mirno mjesto. Trebat će vam mir i tišina, pogotovo u početku. Odaberite dio dana kada je najmanje galame u kući. Jutro je uvijek dobar izbor. Isključite sve elektroničke uređaje, od televizora do računala, a mobitel stavite na vibraciju i ostavite ga u drugoj prostoriji. Učinite prostor ugodnim, tako da vam boje i raspored asociraju na ugodne i mirne misli. Upalite svijeću, prigušite svjetla jer prejako svjetlo nepotrebno odvlači pažnju. Stavite buket cvijeća ili nabavite mirisne štapiće koji vam odgovaraju. Slični mali znakovi govore vašem tijelu i umu da je vrijeme za meditaciju.

Sjednite na pod ili na ravnu stolicu, glavno da vam je udobno, ali ne preudobno da ne biste umjesto u carstvo svijesti odlutali u carstvo snova. Ukoliko želite, prekrižite noge u lotus ili polu-lotus položaj, iako to nije nužno. Naslonite leđa na zid ili na drvo ako ste u prirodi.

4. Početak meditacije

Mirno sjednite u odabranu pozu. Budite svjesni vlastitog daha. Ako vam misli odlutaju, fokusirajte se na dah. Bez obzira jeste li odlučili ne misliti ni na što ili se želite fokusirati na određenu struju svijesti, nastojte pratiti sljedeće upute:

  • Duboko udišite i izdišite na nos
  • Budite svjesni tjelesnih doživljaja dok dišete
  • Primijetite kako vam se tijelo širi s udisajem i skuplja s izdisajem
  • Iskusite dah kako ulazi u nos i izlazi na usta. Osjetite kako prolazi kroz vaše tijelo.
  • Primijetite mirnoću koja vas obuzima nakon svakog daha
  • Vratite se dahu ako vam misli odlutaju

Iskustvo meditacije raste s vježbom. Ne zabrinjavajte se ako vam je unutrašnji žamor snažan. Brojite udah-izdah do 10 ako vam pomaže u fokusiranju. Cijeli život ste naviknuti slušati diktat vaših misli i želja, normalno je da treba vremena da se utišaju. U početku ne očekujte previše. Ne očekujte ništa. Želji nije mjesto u meditaciji. Ipak, budite uporni, vaša svijest zahtjeva vašu pažnju. Strpljenje vodi do iskustva promjene svijesti i iskustva drugačijeg od onog na koji smo navikli. Možete zapisati sve što se doživjeli tokom meditacije.

Optimalno bi bilo meditirati svaki dan, 10 minuta dnevno produktivnije je nego sat vremena jednom tjedno. Ciljajte na barem 20 minuta i držite se svoje odluke. S vremenom, primijetit ćete plodove meditacije u svim područjima vašeg života: u odnosima, na poslu i općenito u svakodnevici. Međutim, to će se dogoditi samo ukoliko budete ustrajni.

U svakom slučaju, nadamo se da će vam ovo biti poticaj za uključivanje nekog oblika meditacije u Vašu svakodnevicu. Budite i ostanite svjesni.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.