Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Priprema i oprema za trčanje zimi

2 min čitanja Objavljeno: 02.2.2016.

Neovisno o tome jeste li početnik ili već iskusan trkač, svaki rekreativac zna da je u onome što je odabrao najvažnije biti redovit. Kad je riječ o trčanju, to znači ustrajati u svojoj aktivnosti u svim godišnjim dobima i različitim vremenskim uvjetima. U sljedećem tekstu donosimo kako se adekvatno pripremiti za trčanje zimi.

Zima je naizgled posebno mučno doba za rekreativce i profesionalce koji se bave trčanjem. No, čak ni za hladnih zimskih dana, kada nam se čini da je s ciljem sprječavanja raznih viroza bolje ostati u kući, nije dobro prestati s trčanjem.

Naše tijelo već tri dana nakon prestanka vježbanja počinje gubiti mišićni tonus, što posljedično dovodi do smanjenja mišićne mase. Zbog naglog prestanka trčanja može doći i do emocionalnoga stresa jer tijelo odjednom ostaje bez endorfina, hormona sreće koji se otpušta tijekom tjelovježbe, a na koji je bilo svakodnevno naviknuto. Prestankom vježbanja stvara se i dodatna energija koja, s obzirom na to da nije potrošena, može rezultirati nesanicom.

Najvažniji dio opreme za trčanje zimi su kapa i rukavice jer štite dijelove tijela kroz koje se gubi najviše topline, a čarape bi svakako trebale prekrivati Ahilovu tetivu, odnosno, zimi možete zaboraviti stopalice.

Važno je i znati da će, ako se napravi predug predah od vježbanja, biti potrebno dvostruko više vremena od onoga koliko je trajao predah kako bismo se vratili u formu koju smo imali prije pauze. Sve su to razlozi da se i za hladnijih dana ne odreknete trčanja.

Kako biste i tijekom zimskih mjeseci mogli svakodnevno uživati u ovom obliku rekreacije, odjenite se slojevito, ali ne pretoplo. To znači da na sebi imate majicu kratkih rukava, majicu dužih rukava i šuškavac. Ako je pak temperatura debelo ispod nule, umjesto šuškavca obucite jaknu. Važno je izbjegavati nošenje pamučne odjeće jer se ona, nakon što se natopi znojem, suši veoma sporo pa će vas nakon nekog vremena početi hladiti.

Kako znati jeste li se primjereno odjenuli? Ako vam je prije trčanja umjereno hladno, možete smatrati da ste pogodili kombinaciju jer će vam već nakon nekoliko minuta trčanja u takvoj odjeći biti ugodno toplo. Najvažniji dio opreme za trčanje zimi su kapa i rukavice jer štite dijelove tijela kroz koje se gubi najviše topline, a čarape bi svakako trebale prekrivati Ahilovu tetivu, odnosno, zimi možete zaboraviti stopalice. Ako su temperature veoma niske (ispod -10), onda je potrebno odjenuti kvalitetnu vjetrovku kakvu je moguće nabaviti u biciklističkim dućanima, kao i dvoslojne rukavice. Bedra i potkoljenice preporučuje se zaštititi termo-tajicama, a goretex tenisice izvrsne su za zimu jer ne propuštaju vlagu. Najvažnija stvar je odmah nakon treninga presvući svu odjeću, pa čak i donje rublje. Ništa se ne smije sušiti na nama, u protivnom, riskiramo svoje zdravlje.

Prije nego što izađete van i počnete trčati, dobro je 10-ak minuta praviti čučnjeve i sklekove kako biste tijelo doveli u radnu temperaturu i time osigurali da vam u startu ne bude prehladno. Zbog niskih temperatura mišići su zimi krući i podložniji ozljedama pa lagano zagrijavanje ima još veću važnost nego ljeti. Treba izbjegavati i brze i nagle pokrete, skokove i šprinteve. Iako prevladava mišljenje kako se ljeti znojimo više nego zimi, istina je drukčija: tijekom zimskih mjeseci gubi se čak i više tekućine (putem većega zagrijavanja tijela i izdisaja) pa je veoma važno piti vodu u svim fazama vježbanja: prije, tijekom i nakon treninga.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.