Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Priprema za zimu – prirodno ojačajte imunitet

2 min čitanja Objavljeno: 11.11.2013.

Dolaskom hladnijih dana stiže i razdoblje prehlada, viroza i gripe. Imunost – obrambena reakcija našeg tijela u borbi protiv bolesti, u tom trenu ne može sve sama odraditi, treba joj malo naše pomoći i truda.

Manje sunca, manje vitamina pa i ponovno ubacivanje u radnu rutinu nakon dugog toplog ljeta znači više rizika za vaš obrambeni sustav. To je vrijeme kada treba „zapeti“ kako bi se kasnije izbjegla oboljenja koja vas na tjedan dana prikuju za krevet. Kako prirodno ojačati imunitet vjerojatno znate, ali nije naodmet ponoviti, pa se možda i nađe novih i korisnih informacija ili konačno utvrdi lekcija.

Prvo i osnovno – prehrana! Nastojte birati hranu iz svog podneblja, jesti što više kuhanog te namirnice bogate antioksidansima (vitamini A, C, E, cink, željezo, magnezij) jer imaju značajnu ulogu u jačanju imuniteta. Povećajte unos limuna, crvene paprike, češnjaka, brokule, špinata, kupusa (općenito zelenog povrća), meda, cjelovitih žitarica, mahunarki, sjemenka te orašastih plodova (lješnjaka i oraha). Također, dnevna doza probiotika, tzv. dobrih bakterija, koja se nalazi u mliječnim proizvodima, kao i farmaceutskim pripravcima, smanjit će rizik od prehlada, ali i njihovo trajanje. S druge strane, konzumiranje šećera, pržene hrane, bijelog brašna i umjetnih sladila probajte reducirati jer djeluju kontraproduktivno. Šećer smanjuje broj bijelih krvnih stanica koje pomažu u borbi protiv raznih infekcija, a proizvodi od bijelog brašna su nutritivno vrlo siromašni. U zamjenu za slatko uvijek možete posegnuti za svježim ili sušenim voćem.

Premalo, ali i previše spavanja slabi organizam, kao i spavanje u pretoplim prostorima.

Nadalje, znamo da je zima najpogodnija za deku, čaj i pola dana spavanja u toplom, ali kontrolirajte se. Premalo, ali i previše spavanja slabi organizam, kao i spavanje u pretoplim prostorima. Spavajte umjereno, 6 sati na dan je dovoljno, a spavaća soba neka bude niže temperature od dnevnog boravka. Time ćete povećavati otpornost i ubrzati rad organizma, bit ćete energičniji i stvari obavljati s više volje. Isto tako, važno je pozabaviti se duhom i tijelom. Redovita fizička aktivnost i boravak na svježem zraku razvija i čuva imunitet, a služi i za rekreaciju, opuštanje te oslobađanje suvišnog stresa i briga. Za hladnih i vjetrovitih dana obratite pažnju i na odjeću i obuću. Najviše topline gubimo preko glave, stoga se oboružajte kapama i šalovima, a po pitanju obuće nemojte paziti samo na stil, već i na toplinu, udobnost i nepromočivost.

Kada već govorimo o prirodnim načinima obrane, bilo bi dobro da izbjegnete korištenje antibiotika i cjepiva. Danas se propisuju velike količine antibiotika koji vrlo lako mogu oslabiti imunološki sustav. Cjepiva pružaju imunitet za određenu bolest, ali ne djeluju na ukupni imunitet ni zdravlje. Umjesto pribjegavanja ovim metodama, pokušajte samostalno gore navedenim načinima djelovati preventivno.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.