Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Prva pomoć kod početka gripe

2 min čitanja Objavljeno: 15.9.2014.

Dolaskom hladnijih dana sve smo izloženiji virusu gripe. Prva i najbolja linija obrane je reagirati čim osjetite prve simptome, jer na taj način imate velike šanse othrvati se sami, bez pomoći lijekova. Riješiti se gripe u jednom danu nije neizvediv izazov jer saveznika u tom pohodu imate mnogo. Evo kako bi dan borbe protiv gripe idealno trebao izgledati.

Kada primijetite prve znakove gripe; laganu bol u mišićima, umor i začepljen nos, usmjerite svoje snage na jačanje imunološkog sustava. Kako ne postoji konkretan lijek protiv prehlade i gripe, sve se svodi na sposobnost organizma da se bori protiv infekcije, a ona se temelji upravo na snažnom imunološkom sustavu.

Sve započinje jutarnjim tuširanjem. Vrući tuš će pročistiti dišne puteve parom, toplina vode će umanjiti bolove, a vi ćete se osjećati razbuđeno i svježe. Slijedi doručak. Kvalitetan obrok s biranim namirnicama od velike je pomoći kada ste bolesni. Za slučaj gripe, odaberite bobičasto voće u kombinaciji sa žitaricama i kefirom. Bobičasto voće, posebice borovnice, sadrže mnogo aktivnih antioksidansa koji će vam biti prijeko potrebni, a žitarice i orašasti plodovi, poput sjemenka bundeve, suncokreta i sezama, bogati su cinkom, koji zaustavlja širenje virusa pa je organizmu iznimno važan u počecima zaraze. S druge strane, kefir sadrži „dobre bakterije“ probiotike, koji održavaju ravnotežu mikroflore, koja je preduvjet za dobar imunitet i obranu od bolesti.

Taj dan ne biste trebali intenzivno vježbati, ali svakako ne biste cijeli dan trebali ležati! Oko podneva prošećite barem sat vremena na svježem zraku. Ugodna šetnja će vam prije ručka otvoriti apetit i poboljšati raspoloženje, a samim time i imunitet. Kod kuće pripremite 1 litru mlake vode sa sokom 1 limuna i 3 žlice meda i napitak ponesite sa sobom u šetnju. Vitamin C stimulirat će obrambeni sustav, dok će tekućina spriječiti dehidraciju i izbaciti toksine.

Nakon šetnje ručajte lagane i hranjive namirnice. Bijelo meso s krumpirom, mrkvom, graškom ili salatom. Nakon ručka omogućite tijelu potreban odmor kako bi svu snagu usmjerilo na borbu protiv virusa. U aktivno stanje se vratite nakon šalice čaja od biljaka s protuupalnim djelovanjem, najbolje od stolisnika, cvijeta bazge, mente ili zelenog čaja. Jednu žličicu biljke prelijte s 2 čaše kipuće vode i pustite da odstoji do pola sata, kako bi ljekovita svojstva došla do izražaja.

Večeru pripremite oko 4 sata prije počinka i nastojte ubaciti sva tri posljednja aduta u igru: češnjak, đumbir i feferone. Ovi su začini poznati po svojim antibakterijskim i antivirusnim svojstvima i sposobnostima pročišćavanja sinusa, pa će idealno pasati kao završni udarac gripi. Za kraj, priuštite tijelu i umu toplu kupku i kvalitetan san kako biste napunili baterije i sutra ponovno zdravi krenuli u nove pobjede.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.