Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Savjeti za miran san u trudnoći

2 min čitanja Objavljeno: 11.7.2016.

Mislili ste da problemi sa spavanjem počinju tek nakon poroda. Prevarili ste se: svaki trimestar trudnoće donosi specifične teškoće sa spavanjem.

Tijelo vam se mijenja, a pomoći ćete mu budete li maštoviti s jastucima, prostorom i položajima.

Prvi trimestar

Umor je stalni pratitelj trudnoće, a u prvome trimestru rješavamo ga se – spavanjem. Tijelo naporno radi stvarajući novi život i posteljicu, povećava volumen krvi, srce brže tuče te se povećava razina progesterona, hormona koji potiče na spavanje. Sve to znači da ćete spavati više! Istodobno, dodatna tekućina nužna za povećanje volumena krvi kojom će se preko pupka hraniti dijete često će vas buditi za mokrenje. Uz to, neke trudnice budilicu će zamijeniti drukčijim buđenjem – jutarnjom mučninom.

Odmarajte se nakon obroka, uvedite barem pola sata dnevnoga odmora nakon ručka te pratite koje vam vrijeme sada najbolje odgovara za najučinkovitiji odmor. Pijte dovoljno tekućine tijekom cijeloga dana, a ne samo nakon posla, kako ne biste cijelu noć išli na toalet. A ako se nikako ne možete namjestiti da vam bude ugodno – to je sasvim normalno! Tijelo vam se mijenja, a pomoći ćete mu budete li maštoviti s jastucima, prostorom i položajima.

Drugi trimestar

Sada ćete najbolje spavati: noć ćete moći prespavati u komadu, ujutro ćete se buditi puni energije i veseli, a čak i ako nikada niste mogli samo malo odspavati poslijepodne i ostati prisebni, sada ćete moći. Iskoristite to do maksimuma jer treći je trimestar priprema za život s novorođenčetom. Sada je vrijeme da, ako već niste, počnete spavati na boku, a nekim trudnicama već u ovome razdoblju dobro dođe jastuk za dojenje u obliku banane.

Treći trimestar

Trbuh vam je već velik, što znači da je spavanje na leđima nemoguće, a možda se ne možete namjestiti niti s jastukom za dojenje. Ako se nikako ne možete dovoljno ugodno smjestiti na lijevome boku, s više jastuka između nogu i iza leđa, fotelja koja se spušta dobro je rješenje. Iznenadit ćete se koliko uspravni možete spavati.

Opet počnite paziti kada i koliko pijete jer sada glava bebe pritišće mjehur pa ćete strpljenje koje ste vježbali u prvome trimestru s čestim noćnim mokrenjima sada testirati – s golemim trbuhom.

Osim svega navedenoga, žgaravica, grčevi u nogama, hrkanje i micanje djeteta mogu vas buditi ili držati budnom tijekom svih noći trećega trimestra. Da ne spominjemo kako će vam se usred noćne budnosti vratiti sve horor priče o porodu koje ste ikada čuli! Stoga je najbolje da se o porodu i svome tijelu dobro informirate ili da pronađete doulu, odnosno educiranu i iskusnu osobu koja pruža kontinuiranu emocionalnu, fizičku i informativnu potporu majci prije, tijekom i netom nakon poroda.

Grčeve u nogama ublažit će tablete magnezija, svakodnevna lagana šetnja, topla kupka prije spavanja i izbjegavanje dugotrajnoga sjedenja prekriženih nogu. Žgaravica će nestati s povećanim brojem malih obroka tijekom dana, a hrkanje će nestati s viškom kilograma poslije poroda, nakon kojega slijede nove avanture u spavanju.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.