Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Što sunčanje čini našoj koži?

2 min čitanja Objavljeno: 24.7.2017.

Većina nas će nakon dana ili vikenda provedenog sunčajući se ili boraveći na plaži, prirodi ili bilo gdje na otvorenom smatrati uspješnim ako se vratimo kući i u ogledalu vidimo nježnu boju kojom nas je sunce okupalo. Ono što svi želimo izbjeći je crvenilo, ujedno i znak oštećenja kože.

Tamna koža ne znači zdravlje

Tamnjenje kože je vlastita i automatska reakcija obrane tijela, direktan odgovor na mutacije koje se događaju u našoj DNK, odnosno na mikroskopskoj razini. One dovode do oštećenja kože i gubitka vezivnih tkiva, što dovodi do bora, tj. ubrzanog starenja, obješenosti kože i mrlja na koži. Kod nekih ljudi mogu uzrokovati i kancerogene tvorbe, a to je, nažalost, sve češća pojava. Taj tamniji pigment koji se nakon sunčanja pojavljuje na koži zovemo melanocit, a odnosi se na stanice pigmenta koje se aktiviraju kada kožu izlažemo UV zračenju. Što ste više, dulje ili češće pod suncem, to će te stanice bitigušće na površini vaše kože i ona će, sukladno tome, biti tamnija i – oštećenija.

Odlična nadopuna kremi za sunčanje su sunčane naočale, šeširi i kape širokih oboda, majice dugih rukava i ostali odjevni predmeti koji u sebi već imaju utkanu zaštitu 50+.

I tamnoputi ljudi trebaju štititi kožu

Mnogi prije odlaska na godišnji odlaze u solarije kako bi stvorili podlogu koja će im omogućiti lakši i dulji boravak pod suncem, no to je sasvim pogrešan pristup jer već od pet do šest minuta solarija, ovisno o vrsti i lampi, je kao da ste proveli pola ili cijeli dan na suncu! Zato su solariji i opasniji te mogu uzrokovati još više štete koži, pa i očima. Iako ljudi prirodno tamne kože ili crnci imaju više melanina i mogu dulje boraviti na suncu dok im koža ne počne crvenjeti ili DNK mutirati, oni također mogu dobiti rak kože, mrlje, osip i slične probleme koje imaju ljudi svjetlije puti.

Ne štedite na kremi za sunčanje

Mažite se kremom, losionom, mlijekom ili gelom za sunčanje svakodnevno, u debljem sloju i ne zaboravite ga redovito nanositi, još više ako ste se kupali u vodi ili moru, brisali ručnikom ili znojili. Ciljajte na faktor UV zaštite, tzv. SPF (Sun Protection Factor) od barem 30, a za ljude osjetljive kože i djecu preporučuje sefaktor 50 te boravak u dubokom hladu. Odlična nadopuna kremi za sunčanje su sunčane naočale, šeširi i kape širokih oboda, majice dugih rukava i ostali odjevni predmeti koji u sebi već imaju utkanu zaštitu 50+. Zaštitnu odjeću potražite u trgovinama sportskom odjećom za slobodno vrijeme. Ako možete, izbjegavajte boravak na suncu između 10 i 16 sati.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.