Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Teretana za početnike

2 min čitanja Objavljeno: 27.9.2015.

Prvi odlazak u teretanu, bez iznimke, traumatično je iskustvo, bilo da je riječ o potpunome početniku, rekonvalescentu ili povratniku u vode fitnessa nakon višegodišnjega izbivanja. Prvi je dan u teretani poseban, i treba ga odraditi pažljivo.

Najčešća pogreška koju početnici rade je “pumpanje ega”. Precjenjivanje vlastitih sposobnosti i bjesomučno nabijanje kilograma na spravama radi impresioniranja “konkurencije”, djevojaka ili samoga sebe obično ne završava dobro. U najboljem slučaju, rezultat je opaka upala mišića, a može proći i mnogo, mnogo gore – primjerice, s pokidanim tetivama, rupturama mišića ili prijelomima.

O higijeni u teretani svaki vježbač u prvome redu mora misliti zbog samoga sebe. Ručnik je nužan dio opreme, a koristi se za brisanje znoja sa sprave nakon svake vježbe. Osim što tako nalažu osnovna pravila higijene, pristojno je i prema drugim korisnicima teretane. Također, pranje ruku i tuširanje trebalo bi biti uobičajeno nakon svakoga treninga.

Mnogo je bolje ispravno odraditi manji broj ponavljanja uz manju kilažu, nego naganjati brojke nabacujući se utezima. Učinka neće biti, a rizik od ozljeda znatno raste!

Odlaganje utega na njihovo mjesto nakon svake odrađene vježbe pokazuje pristojnost prema drugim korisnicima teretane, a spada u osnovna pravila ponašanja u svakoj vježbaonici. No, daleko od toga da je riječ o pukoj etikeciji; utezi su teški i nezgrapni, a zapinjanje preko njih i padovi sve su samo ne bezazleni.

Druženje u teretani nešto je što svaki korisnik treba odrediti za sebe. Neki su u stanju provesti dva sata pričajući uz pet minuta vježbe, no za tako nešto teretana nije ni potrebna, niti će biti ikakvih rezultata. Ako dijelite teretanu s lajavcima koji ne znaju kad treba ušutjeti, MP3 sa slušalicama pravo je rješenje.

Više nije uvijek bolje, barem kad je riječ o teretani. Iako golem broj “frajera” bjesomučno naganja stotinu kilograma u benchu ili dvjesto u čučnju, kvaliteta uvijek ima prednost pred kvantitetom. Mnogo je bolje ispravno odraditi manji broj ponavljanja uz manju kilažu, nego naganjati brojke nabacujući se utezima. Učinka neće biti, a rizik od ozljeda znatno raste!

Muškarci se obično u teretani dohvate isključivo utega, dok žene rade dijametralno suprotno – samo kardio vježbe. Zlatna je sredina najbolja za oba spola, ako žele lijepe, oblikovane mišiće koji se vide.

A nakon odrađenoga treninga? Zdrav život ne prestaje izlaskom iz fitness kluba. Pivo, cigareta i ćevapi nakon teretane anuliraju svaki smisao odlaska u hram lijepoga i zdravog tijela. Prehrana je važna barem onoliko koliko i samo vježbanje, ako ne i više!

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.