Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Top 5 proljetnih namirnica koje jačaju prirodni imunitet

2 min čitanja Objavljeno: 05.5.2016.

Proljeće je vrijeme buđenja, budi se priroda i sve oko nas pa je ovo pravo vrijeme da i vi probudite svoj organizam! Provjerite koje bi se namirnice u proljeće trebale naći na vašemu tanjuru.

Osim uz tjelovježbu, dovoljan unos tekućine i dovoljno sati sna, to možete učiniti i uvrštavanjem raznolikih sezonskih namirnica u svoju prehranu. Tijelo će vam na tome itekako biti zahvalno jer ćete ojačati imunitet organizma i izbjeći mogućnost oboljenja. Saznajte koje bi se šarolike namirnice u proljeće svakako trebale naći na vašemu tanjuru.

Špinat – ovo lisnato povrće zauzelo je prvo mjesto na našoj listi poželjnih proljetnih namirnica zato što obiluje vitaminima i mineralima, a upravo se stoga i naziva kraljem povrća. Brojna istraživanja pokazuju kako špinat umanjuje rizik od raka, a zbog velike količine magnezija ujednočuva i zdravlje srca. Kako bi se sačuvali svi njegovi vrijedni sastojci, najbolje je kuhati ga na pari, a stručnjaci napominju kako je samo jedna šalica kuhanoga špinata dovoljna da zadovoljite sve dnevne potrebe organizma za vitaminima. Špinat je jednako ukusan i u obliku kašastoga soka, a možete ga kombinirati i s drugim lisnatim povrćem i voćem.

Šarolike namirnice u proljeće svakako trebale naći na vašemu tanjuru, tijelo će vam na tome itekako biti zahvalno jer ćete ojačati imunitet organizma i izbjeći mogućnost oboljenja.

Marelice – iako su najsočnije ljeti, oni koji ne mogu dočekati sezonu marelica mogu uživati u sortama koje sazrijevaju u svibnju. Zbog svojega sastava idealna je namirnica u borbi protiv proljetnoga umora, a istraživanja su pokazala da poboljšava i koncentraciju. Njihova narančasta boja upućuje na to da su bogate karotenoidima, posebice beta-karotenom, pigmentom koji priprema kožu za ljeto i štiti od opasnoga UV zračenja. Još jedna činjenica koja će oduševiti sve koji uživaju u ovome voću je da marelice sadrže mali broj kalorija te su stoga idealna dijetalna namirnica.

Šparoge – zelene šparoge jedna su od omiljenih delicija zbog kojih jedva dočekamo proljeće. Najčešće se beru između ožujka i lipnja, a kako se ubrajaju među nutritivno najuravnoteženiju vrstu povrća, ne čudi što je i njihova cijena na našemu tržištu visoka. Bogate su mineralima, vitaminima B skupine te vlaknima koja potiču rad probavnoga sustava pa su ujedno poznate i kao snažan diuretik. Također su izvrstan izvor folne kiseline pa se stoga nerijetko preporučuju ženama koje razmišljaju o trudnoći ili su u početnome stadiju trudnoće.

Jagode – moramo ih istaknuti kao jednu od najukusnijih a najmanje kaloričnih vrsta voća koje sazrijeva u proljeće. Sastoje se od čak 90 posto vode i malo šećera, ubrzavaju metabolizam i smanjuju apetit pa ih je svakako poželjno uvrstiti u dijetalnu prehranu. Bogate su C vitaminom i kalijem koji također čuvaju naš imunitet te željezom koje daje energiju mišićima.

Rotkvice – ubrajaju se u još jednu niskokaloričnu proljetnu namirnicu koja zbog svojega sastava koji obiluje vitaminom C i željezom pomaže kod proljetnoga umora. U narodnoj medicini rotkvice su poznate po tome što brane organizam od toksina, a veoma se često spominje da prehrana koja sadrži rotkvice ima pozitivan učinak na zaštitu od bolesti srca te poboljšava pamćenje.

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.