Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Treba li ljeti piti više vode nego inače?

2 min čitanja Objavljeno: 30.6.2016.

Svima nam je dobro poznato da je voda esencijalna za rad cijeloga organizma te da bez nje nema života. Ona čini čak 60 posto ljudskoga tijela, omogućuje probavu unesene hrane, prenosi kisik prema stanicama organa i regulira tjelesnu temperaturu.

Idealan dnevni unos vode prilično je individualan, ovisi o prehrani, dobi i tjelesnoj težini, no procjenjuje se kako je odrasloj osobi potrebno otprilike osam čaša vode dnevno, odnosno oko dvije litre. Voda nema energetsku vrijednost i ima povoljan učinak na mršavljenje, a stručnjaci nerijetko preporučuju da se ujutro natašte popije dvije čaše vode, u koje se može dodati i limunov sok.

Voda također ima veoma važnu ulogu u regulaciji tjelesne temperature pa ćete stoga ljeti vjerojatno nerijetko čuti savjet da boravite u hladu i unosite adekvatnu količinu tekućine. Naime, ljepšim vremenom, porastom temperature te češćim kretanjem tijelo gubi vodu koja je nužna kako bi se održavala tjelesna temperatura, što je samo dodatni razlog zašto je ljeti potrebno povećati unos vode.

Pravilna ravnoteža unesene i izgubljene vode ključna za pravilnu hidraciju organizma.

Dolaskom ljeta i vrućina koje ga neumorno prate, dehidracija organizma česta je pojava. Dehidracija podrazumijeva nedovoljnu količinu vode u organizmu, što posljedično utječe na smanjenje volumena krvi koja dotječe u srce, mozak, mišiće i druge organe te uzrokuje glavobolju i bezvoljnost.

Jednako tako, nemojte se zavarati i pretjerati s unosom tekućine. Naime, prekomjeran unos vode i rehidracija dovode do nagloga sniženja soli u organizmu, a čak mogu rezultirati i smrtnim ishodom. Stoga je pravilna ravnoteža unesene i izgubljene vode ključna za pravilnu hidraciju organizma.

Ljeti se često preporučuje izbjegavanje konzumiranja alkohola i kave, a ako baš niste ljubitelj vode, adekvatnu zamjenu možete pronaći u obliku pojedinih namirnica, poput lubenice, rajčica, krastavaca i naranči. Jednako osvježenje osigurat će vam i aromatizirana voda koja pripada kategoriji niskoenergetskih negaziranih bezalkoholnih pića od biljnih ekstrakata pa tako često možete birati između okusa jagode, borovnice, limuna, grejpa i drugog citrusnog voća. Jednako tako, nemojte zaboraviti na povrtne juhe i čaj koji možete koristiti i kao topli i hladni napitak.

 

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.