Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Vježbanje nakon poroda

2 min čitanja Objavljeno: 06.2.2018.

Vježbati ili ne? Nekim ženama je dovoljno to što trče za svojom većom djecom, a druge trče maratone već šest tjedana nakon poroda. Je li to zdravo ili nije?

Odgovor na to pitanje isti je kao i na mnoga druga pitanja kad je riječ o trudnoći – ovisi o ženi. I o trudnoći. I o porodu. Liječnici će većini žena u Hrvatskoj nakon isteka babinja reći da se slobodno mogu baviti tjelovježbom, dok će u SAD-u ili Velikoj Britaniji, magični broj biti šest tjedana.

Istina je da Kegelove vježbe možete početi raditi odmah idući dan nakon poroda. Te su vježbe jednostavne, ne umaraju, a pojačavaju tonus mišća dna zdjelice. Imaju i zgodnu nuspojavu: sprječavaju nekontrolirano mokrenje izazvano stresom, čestu pojavu u žena nakon trudnoće.

Laganu šetnju ubacite u svoj dnevni ritam jer, osim što kretanje pomaže kod postnatalne depresije, pogoduje i cirkulaciji te pridonosi zacjeljivanju.

Šetnja se možda ne čini kao tjelovježba, ali jest, osobito za žene koje su imale težak porod. Dugotrajan ili kompliciran porod, koji je uključivao epiziotomiju, pucanje perineuma ili carski rez, možda vas je iscrpio. Ako je tako, babinje promatrajte kao vrijeme za odmor i oporavak, koliko to možete uz dojenče.

Laganu šetnju ubacite u svoj dnevni ritam jer, osim što kretanje pomaže kod postnatalne depresije, pogoduje i cirkulaciji te pridonosi zacjeljivanju. Uz to, sprječava stvaranje ugrušaka koji se, prema istraživanju objavljenom u New England Journalu of Medicine, mogu dogoditi i 12 tjedana nakon poroda.

Odabir tjelovježbe nakon poroda ovisi o tome čime ste se aktivno bavili prije trudnoće. Ako ste prije trudnoće, a i do samog poroda, radili jogu ili plivali više puta tjedno, možete to i nakon poroda. Koliko intezivno i kada? Slušajte svoje tijelo! Ženama koje profesionalno ili amaterski trče maratone, neće biti problem trčati 3, 7 ili više kilometara nekoliko puta tjedno, i nekoliko tjedana poslije poroda. Štoviše, tijelo će im možda upravo to tražiti!

Pravila procjene vlastite snage grm je u kojem leži poslovični zec. Morate si ostaviti dovoljno vremena za odmor. Dojenje umara. Čak i ako ne dojite, pripremanje bočice četiri puta tijekom noći – umara. Prije majčinstva, kad biste se preračunali i premorili, odmor je bilo moguće s lakoćom nadoknaditi kojim satom spavanja više. Sada su, pak, kaže Murhyjev zakon, šanse iznimno velike da upravo u taj sat nadoknade dojenče bude gladno, željno dodira i tješenja ili pak ima grčeve. Kao i sve u roditeljstvu, iskustvo drugih pomaže, ali najbolje se uči na vlastitom!

Ova stranica koristi kolačiće kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranice. Nastavkom pregleda web-stranice slažete se s korištenjem kolačića.

Više o zaštiti privatnosti i osobnih podataka možete pročitati ovdje

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.