Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Vodeni sportovi za svaku dob

2 min čitanja Objavljeno: 05.6.2015.

Teorija evolucije uči nas kako je našim dalekim precima more bilo prirodni okoliš. To znatno objašnjava činjenicu da mu se s velikim veseljem i radosti svako ljeto vraćamo. Boravak u vodi nije blagodat samo za dokone uživatelje – pregršt je aktivnosti kojima se morsku i slatku vodu može “začiniti”.

U vodi mogu nesmetano uživati trogodišnjaci kao i njihovi pradjedovi, što je čini izvrsnim okolišem za rad na vlastitome zdravlju. Kako voda ne dopušta nagle pokrete i ublažava ih, u njoj su tijekom rekreacije i oni najosjetljiviji – djeca, starije osobe, osobe s različitim zdravstvenim motoričkim teškoćama i sl. – sigurni od ozljeda. Svi ostali svoje vodene aktivnosti mogu učiniti posve adrenalinskim iskustvom, dodajući brzinu ili visinu u formulu zabave. No, svima je zajedničko jedno – njihovo opće mentalno stanje definitivno će se poboljšati.

Vodeni aerobik prikladan je osobama svake životne dobi, jednako muškarcima i ženama, jer vaše zglobove i mišiće njeguje 75 posto nježnije od svoje “suhe” inačice. Dokazana je činjenica da samo trideset minuta vodenoga aerobika dnevno znatno snižava rizik od razvoja kroničnih bolesti, a uvelike pomaže i oboljelima od artritisa.

Svim je vodenim sportovima zajednička golema potrošnja kalorija i blagotvorno djelovanje na sve mišićne skupine u tijelu.

Plivanjem se može potrošiti i do 900 kalorija u jednome satu, a na tijelo djeluje jednako blagotvorno kao i vodeni aerobik. Leđno je pak plivanje najbolja stvar koju za svoje zdravlje mogu učiniti svi koji pate od bolova u kralježnici, što će rado potvrditi svaki fizijatar, neurokirurg i liječnik opće prakse. Uz to, plivanje spada u aktivnosti niskoga intenziteta, što znači da ne podvrgava tijelo prevelikome stresu.

Bilo koji oblik veslanja izvrsna je aktivnost za izgradnju gornjega dijela tijela i mišića jezgre (core muscles) – oni pokreću trup i zdjelicu, a od presudne su važnosti za stabilnost tijela i ispravno držanje. Veslati se može u brodu, u kanuu, a posljednjih godina sve je popularnije stajaće veslanje (Englezi ga zovu stand up paddling ili kraće SUP). Kako i ne bi kad je najbolji način za stapanje s prirodom i izgradnju čeličnih trbušnjaka!

Svima, mladima i starijima, na raspolaganju su i adrenalinski užici poput jedrenja na dasci, surfanja na dasci, kite surfinga, ronjenja na dah, skokova u moreili čak jedrenja na većem plovilu. Svim je tim sportovima zajednička golema potrošnja kalorija i blagotvorno djelovanje na sve mišićne skupine u tijelu – ugodno i korisno!

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.