Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

JGL Savjetovalište

#Žensko zdravlje

33 su mi godine i imam velikih problema s PMS-om (preosjetljivost, plačljivost, razdražljivost, ponekad blaga depresija, opća malaksalost organizma, loš ten) i ponekad na 1. dan menstruacije imam bolove u donjem dijelu trbuha ili leđima (ali bolovi nisu jaki, pa to ne smatram velikim problemom, već mi je najveći problem PMS). Udajem se na jesen, a dva dana prije vjenčanja trebala bih dobiti menstruaciju. Čula sam da se menstruaciju može odgoditi kontracepcijskim pilulama. Preporučujete li to i mogu li imati kakve štetne posljedice od toga (za organizam, ten i sl.)? Pretpostavljam da se na taj način ne može riješiti problem PMS-a (a to mi je cilj odgode). Mogu li ikako ubrzati ili odgoditi dolazak menstruacije (možda već ovog ljeta) pa da mi PMS prati novi datum dolaska menstruacije? Također, možete li mi preporučiti nešto za suzbijanje PMS-a (prirodnim putem ili tabletama)? Svaki savjet je dobrodošao. Ljubazno vas molim za što brži odgovor.

Predmenstrualni sindrom ili PMS je vrlo raširen, ali nejasnog uzroka pa se u liječenju ili smanjivanju neželjenih simptoma preporučuje cijela lepeza savjeta.
PMS se često povezuje sa stresom (u obitelji, na radnom mjestu, u društvu općenito), pa je prvi korak smanjiti učinke stresa. To se postiže meditacijom, jogom, tjelovježbom, masažom ili brzim hodanjem (aktivnostima koje opuštaju).
Neophodno je obratiti pozornost na prehranu, jer su istraživanja pokazala da neke namirnice pojačavaju PMS (čokolada, kofein, gazirana pića, slatkiši, pekarski proizvodi, tvrdi sir, mlijeko, sladoled, crveno meso, alkohol, slane grickalice). Zanimljivo je da za tim namirnicama žene s izraženim simptomima PMS-a imaju izrazitu potrebu.
Neophodno je uvesti redovite, češće, manje, zdrave obroke. Na taj se način osigurava stabilna razina šećera u krvi što je preduvjet za hormonalnu stabilnost. U suprotnom, poslije nezdravog obroka, npr. slatkiša naglo poraste razina šećera u krvi, naglo se izluči inzulin, poslije čega razina šećera brzo pada što dovodi do neželjenih simptoma (glad, slabost, smušenost, glavobolja i sl.).
Kao zamjenu za mlijeko možete koristiti sojino mlijeko ili rižino ili zobeno mlijeko.
Jelovnik svakodnevno treba sadržavati žitarice, voće i povrće.
Poznato je da triptofan, aminokiselina, podiže raspoloženje. Predlažemo da konzumirate namirnice koje ga sadrže, kao što su zobene pahuljice, banane, riba, sezam, slanutak, sjemenke suncokreta i bundeve te perad (najviše puretina).
Također je korisno u jelovnik uvrstiti namirnice bogate željezom (jetra, tuna, ostrige, soja, bundeva, zob, grašak, kvasac, smokva, špinat) i cinkom (školjke, rakovi, puretina, tuna, iznutrice, pivski kvasac, soja, sjemenke bundeve, grašak).
Od dodataka prehrani dobro bi vam došao kalcijev citrat s magnezijem, ginko biloba (naš Ginkalin), MegaOmega 3 kapsule 1×1 kroz 3 mjeseca.
Ako se simptomi ne ublaže, predlažemo da se obratite ginekologu koji će vam možda savjetovati kontracepcijske pilule koje reguliraju ciklus i smanjuju PMS.
Vaš datum vjenčanja još je relativno daleko pa se sam ciklus može pomaknuti te neće trebati odgađati menstruaciju, stoga predlažemo da se u vezi s tim obratite ginekologu početkom kolovoza.

Srdačan pozdrav,

JGL Savjetovalište

Postavite nam pitanje ili pogledajte odgovore na pitanja drugih korisnika koje je odabralo naše uredništvo.

Poštujemo vašu privatnost - sve objave u JGL Savjetovalištu su anonimne!

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.