Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kako motivirati i angažirati suradnike?

2 min čitanja Objavljeno: 15.9.2015.

2. KORAK ILI O ODNOSIMA

“X je prva liga. 90 % moga zadovoljstva poslom dolazi od toga da mi je ona ‘šefica’, a sve ostalo je 10 %”, kaže visoko pozicionirana djelatnica jedne uspješne firme. Očito je da gospođa X ima sve atribute dobrog voditelja (ne, rukovoditelja/šefa!): pažljivo sluša, uvažava i poštuje sugovornika, empatična je i optimistična, komunicira otvoreno, čisto, jednoznačno, bez “šumova”, potiče dijalog, gradi prijateljski odnos sa suradnicima, pregovara o onome oko čega se sugovornik i ona ne slažu, nije isključiva, suradniku dozvoljava i da pogriješi, ako pogrešku koristi za učenje, tolerantna je, fleksibilna, skrbna i jednostavno… “ljudska”.

Očito je, gospođa X je autoritet “iz odnosa”, a ne autoritet iz zvanja ili pozicije. Autoritet “iz odnosa” gradi se postupno, uporno i dosljedno, za što je potrebno mnogo znanja, želje i truda. Međutim, kada jednom suradnici počnu voditelja percipirati kao autoritet, onda ga slijede dragovoljno bez trošenja nepotrebnih riječi na međusobno uvjeravanje.

Osoba koju suradnici percipiraju kao autoritet “iz odnosa” prepoznatljiva je po osobnim i profesionalnim kompetencijama. U profesionalnom smislu, ona je kompetentna osoba koja je (sve) svoje osobne resurse i resurse okruženja stavila u funkciju formalnoga i cjeloživotnoga obrazovanja i uspješno izgradila svoju profesionalnu karijeru. Njezine stručne kompetencije (znanje, vještine, stavovi i vrijednosti), kao i sigurnost u nastupu, suradnicima imponiraju i pružaju im oslonac i potporu u “kriznim” situacijama. Kompetentan je voditelj “Joker – zovi” u očima svojih suradnika, ali kada traže pomoć nemaju osjećaj ugroženosti i gubitka moći.

Autoritet “iz odnosa” suradnike vodi nenametljivo bez uporabe prisile, kazne, ucjene, okrivljavanja, žaljenja, prigovaranja, prijetnji, potkupljivanja i kritiziranja, odnosno ubojitih navika koje razaraju međuljudske odnose. On suradnike vodi tako da radi zajedno “s njima”, a ne “na njima” uporno koristeći skrbne navike u komunikaciji koje grade i unaprjeđuju međuljudske odnose: ohrabrivanje, vjerovanje, podržavanje, poštovanje, prihvaćanje, slušanje, pregovaranje (Glasser i Glasser, 2001)¹.

Kvalitetan voditelj jako dobro zna da želi unaprijediti poslovanje svoje organizacije, prihvaća i poštuje svoje suradnike kao ravnopravne sugovornike, pažljivo ih sluša kada mu nešto žele reći, vjeruje u njihove potencijale, ohrabruje ih i podržava da ustraju u ostvarivanju zajedničkih zamisli, a ako se pri tome ne slažu (što je sasvim razumljivo i prihvatljivo), onda pregovara sa suradnikom i argumentima potkrjepljuje svoje ideje.

Kvalitetan voditelj “probleme” vidi kao “izazove” kojima su on i njegovi suradnici dorasli i ustrajno gradi odnose s njima znajući da je kvaliteta odnosa temelj uspješne organizacije. (Zamislite kada bi sve rečeno imali na umu roditelji. Koliko bi zdravijih, funkcionalnijih, sretnijih, harmoničnijih obitelji bilo oko nas?)

Dobro je imati na umu:

Ako posjedujemo potrebne stručne kompetencije i izgradimo kvalitetne odnose u svom profesionalnom okruženju, suradnici će nas percipirati kao autoritet koji nije nametnut i dragovoljno će nas slijediti, a razina njihove unutarnje motivacije i razina njihovih postignuća će vrlo vjerojatno rasti.

Dr. sc. Maja Ljubetić

Propustili ste prvi korak? Pročitajte ga na sljedećem linku: 1. korak ili o potrebama

¹ Glasser, W., Glasser, C. (2001) Naći se i ostati zajedno – rješavanje zagonetke braka. Zagreb: Alinea

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.