JGL spreman za izazove europskog tržišta
Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Kontakt

Jeste li zdravstveni djelatnik?

JGL spreman za izazove europskog tržišta

3 min čitanja Objavljeno: 01.7.2013.

Tržište Europske unije drugo je najveće svjetsko farmaceutsko tržište s udjelom od 27 posto, odmah iza tržišta SAD-a. Farmaceutski sektor jedan je od sektora s najvećim suficitom u robnoj razmjeni Europske unije od oko 80 milijardi eura (podaci za 2010. godinu). To je tehnološki sektor s najvećom dodanom vrijednosti po zaposleniku (1,7% zaposlenika u sektoru; 5,5% dodane vrijednosti). Predviđa se da bi do 2016. godine, u odnosu na 2011., tržište moglo rasti između 2 i 5 posto godišnje.

1. srpnja na njega će zakoračiti i hrvatska farmaceutska industrija, koja se za taj iskorak intenzivno priprema još od 2005. godine kada su definirana poglavlja za pregovaranje.

Direktorica razvoja poslovanja u JGL-u, Dunja Siuc Valković, dr. med., koja je aktivno sudjelovala u radnim grupama za pregovaranje, danas naglašava kako su dobra priprema i konkurentnost osnovni preduvjeti za poslovanje na tržištima EU. JGL, naime, proteklih godina značajno investira, izvozi i zapošljava, ima jezgru znanja i sposobnosti te tehnološki zahtjevnu proizvodnju s visokom dodanom vrijednošću i iznimno razvijenom tehnološkom platformom. Tu su i visoke ulazne barijere u smislu razvoja projekata, registracije i GMP certifikacija. Osim što je dokazao da kvalitetom ali i mogućnostima cjenovnog pozicioniranja može biti konkurentno, poslovanje tvrtke je potpuno usklađeno s EU normama uz sve potrebne certifikate. Također, da se radi o subjektu koji može biti primjer drugima kao pokretač razvoja domaćeg gospodarstva, potvrdilo je i ovotjedno odlikovanje tvrtke od predsjednika Republike Hrvatske Ive Josipovića. JGL-u je dodijeljena Povelja Republike Hrvatske za izniman doprinos u gospodarstvu i poticanju društvenog razvoja.

S obzirom da ova riječka tvrtka od 1992. godine ima tvrtku kćer na tržištu Slovenije, proces prilagodbe prema zakonima Europske unije na neki je način već savladan. Osim toga, s direktnim distribucijama proizvoda, JGL već posluje u Njemačkoj, Portugalu, Velikoj Britaniji i Mađarskoj. Indirektna prisutnost na tržištima Italije, Belgije, Francuske i ostalih zemalja EU ostvaruje se uz partnere putem ugovorne proizvodnje.

Osim što će ulazak Hrvatske u EU predstavljati boljitak za cjelokupno poslovanje, prema riječima Dunje Siuc Valković, pripadnost europskoj obitelji reflektirat će se i na percepciju hrvatske industrije globalno. Naime, poznato je da je EU farmaceutska regulativa, uz američku, jedna od najstrožih, a trend harmonizacije zahtjeva prisutan je na globalnom nivou.

Povećanju uspješnosti, uz inovacije u području tehnologije, dizajna, različitih marketinških strategija i taktika, svakako će doprinijeti i inovacije u formulacijama proizvoda. U JGL-u posebno ističu brendove Aqua Maris i Meralys čija je inovativnost nagrađena i na netom završenom sajmu inovacija u SAD-u. Budući da je na sajmu bilo izloženo 1800 inovativnih izložaka iz SAD-a i 22 države iz cijelog svijeta, značaj zlatne medalje za sustav za ispiranje nosa Aqua Maris i sprej za nos Meralys tim je veći.

“Meralys je lijek koji je DCP procedurom registriran na 10 i licenciran na 7 tržišta EU te je svakako dokaz da se ulaganjem u znanje i tehnološki proces može doći do dodane vrijednosti koja se može dobro komercijalizirati. Proizvod je licenciran i velikom globalnom partneru, što je jedna od iznimno rijetkih licenci koju je jedan hrvatski proizvođač uspio realizirati kao rezultat vlastitog ulaganja u znanje”, naglašava Dunja Suic Valković.

Ulaskom na tržište Europske unije JGL svoju prednost pred ostalima vidi u direktnom iskustvu poslovanja, specijaliziranoj proizvodnji i tehnologiji, mreži partnera, portfelju proizvoda koji imaju razne legislativne kategorije i omogućuju fleksibilnost ulaska na europska tržišta, u razvijenim brendovima koji su već iskoračili na EU tržište te brzim procesima poslovanja.

1. srpnja 2013. JGL će status proizvođača zaokružiti i zadnjom fazom – puštanjem lijeka u promet dobit će mogućnost registracije centraliziranih i decentraliziranih postupaka, kao i deklariranja proizvoda markom Made in Europe, a važno je izdvojiti i značajne uštede u distribuciji lijekova zbog nepotrebnog posjedovanja konsignacijskih skladišta. Samim ulaskom tvrtka postaje interesantan partner i kompanijama koje nisu dio europske obitelji i to za pružanje servisnih usluga u regulativi. Ne treba zanemariti i prilike koje će se u zajedničkom europskom istraživačkom prostoru uz vlastita znanja, kompetencije i kapacitete, ukazivati kroz strukturne i kohezijske fondove Europske unije.

“Osim zbog ulaska u EU, za JGL je ova godina dodatno značajna s obzirom da pokrećemo do sad najveću investiciju, Pharma Valley na Svilnom, kojom ćemo značajno povećati proizvodne kapacitete i unaprijediti postojeće”, zaključuje Dunja Siuc Valković.

Ova stranica koristi kolačiće kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranice. Nastavkom pregleda web-stranice slažete se s korištenjem kolačića.

Više o zaštiti privatnosti i osobnih podataka možete pročitati ovdje

Jeste li zdravstveni djelatnik?

Pristupanjem stranici preuzimate odgovornost na sve poduzete radnje i dostavljene podatke. Svaka zlouporaba ove stranice podliježe odgovornosti.